< Takaisin listaukseen

Tiedote 30.10.2020

Hyvät asiakkaat ja yhteistyökumppanit

Isosta-Britanniasta oleva Direct Healthcare Group on ostanut lääkintälaitteita valmistavien Carital Oy:n ja sen tytäryhtiö MediMattress Oy:n (Carital-ryhmän) koko osakekannan. MediMattress Oy on johtava yritys painehaavapatjojen ja potilaan siirtosuojien markkinoilla Suomessa. Direct Healthcare Group (DHG) on nopeasti kasvava eurooppalainen painehaavoja ennaltaehkäisevien ja hoitavien tuotteiden sekä potilassiirtoihin ja istumisratkaisuihin keskittyvä valmistaja.

Osana Direct Healthcare Groupia MediMattress Oy tulee palvelemaan suomalaisia asiakkaita laajemmalla tuotevalikoimalla entistäkin paremmin. Nykyisten Suomessa kehitettyjen ja valmistettujen lääkintälaitteiden kuten Carital Antideformaatiopatjojen®, korkealuokkaisten vaahtomuovipatjojen, patentoidun siirron apuvälineen Tergo®Gliden sekä erikoisvahvojen Pro™-tuotteiden valmistus ja tuotekehitys pysyy Suomessa. Näiden lisäksi MediMattress saa konsernilta tuotevalikoimaansa uusia, tutkitusti vaikuttavia lääkintälaitteita, jotka auttavat suomalaisia asiakkaita hoitamaan potilaitaan nykyistäkin paremmin.

Carital-ryhmän ja DHG:n yhteinen tietämys ja taito painehaavojen ennaltaehkäisyn ja hoidon sekä potilassiirtojen saralla takaa, että MediMattressin ja Caritalin asiakkaat saavat jatkossakin korkeatasoista palvelua ja huoltoa.

Yritysosto mahdollistaa myös Carital-ryhmän Suomessa valmistettujen ja kehitettyjen lääkintälaitteiden viennin nopean kasvun. Direct Healthcare Groupilla on oma myyntikenttä Isossa-Britanniassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Alankomaissa sekä kattava jakeluverkko muualla maailmassa.

Graham Ewart, Direct Healthcare Groupin toimitusjohtaja: “Carital-ryhmän hankinta jatkaa Direct Healthcare Groupin laajentumista uusille markkinoille Euroopassa. Carital Oy:n ja MediMattress Oy:n asema alansa markkinajohtajana Suomessa on saavutettu vuosikymmenien innovaatioilla ja kliinisellä tutkimuksella. Aiomme tukea ja investoida Carital-ryhmään myös seuraavan kasvuvaiheen läpi. Etsimme koko ajan uusia tapoja, joilla voimme merkittävästi auttaa tuotteidemme loppukäyttäjien sekä heidän hoitajiensa elämää.”

”Yritysostot kasvattavat Direct Healthcare Groupin näkyvyyttä Euroopassa. Carital-ryhmän kliinisesti tutkitut ja vaikuttavat lääkintälaitteet ovat erinomainen lisä tuotteistoomme ja sopivat yrityksemme filosofiaan ”Advancing Movement & Health.”

30.10.2020